Close

Vice výsledků

Generic selectors
Přesná shoda
Vyhledat v názvu
Vyhledat v anotaci
Post Type Selectors
product
Filtrovat dle žánru
Ohlasy médií

Velikost člověka

Marco Malvaldi

347 

Rok 1493, Milán. Žije zde svérázný umělec a vynálezce Leonardo da Vinci, vegetarián píšící zprava doleva. Umělec má plné ruce práce s výrobou olbřímí bronzové jezdecké sochy na počest Francesca Sforzy, když je náhle povolán, aby vyšetřil podezřelou smrt muže. Na těle se nenašly zjevné stopy násilí, přesto si je Leonardo jist, že jde o vraždu… Uznávanému italskému spisovateli Marcovi Malvaldimu se podařilo dokonale propojit historii, vědu a zločin a oživit jednu z největších postav renesance. Provází čtenáře renesančním Milánem a zasvěcuje je do života na hradě i v podhradí, kde se řeší problémy, jež nejsou tak vzdálené od těch dnešních.

Není skladem

Katalogové číslo: 9788072604555 Kategorie: Překladatel: Sára Flemrová
Originální název: La misura dell'uomo
Počet stran: 272
Typ vazby: brožovaná
Rok vydání: 2020
ISBN: 978-80-7260-455-5

 

Rok 1493, Milán. Žije zde svérázný umělec a vynálezce Leonardo da Vinci, vegetarián píšící zprava doleva. Z jeho talentu se snaží lacino těžit milánský vévoda Ludovico il Moro. O Leonardovy nápady a vědomosti však mají zájem i Francouzi, kteří se zrovna chystají na výbojnou výpravu proti Aragoncům. Povídá se, že italský génius má zápisník, do něhož si zaznamenává své nejsmělejší projekty – mj. také návrh neporazitelného mechanického bojovníka.

Leonardo má plné ruce práce s výrobou olbřímí bronzové jezdecké sochy na počest Francesca Sforzy, když je náhle povolán, aby vyšetřil podezřelou smrt muže. Na těle se nenašly zjevné stopy násilí, přesto si je Leonardo jist, že jde o vraždu…

Uznávanému italskému spisovateli Marcovi Malvaldimu se podařilo dokonale propojit historii, vědu a zločin a oživit jednu z největších postav renesance. Provází čtenáře Milánem za časů Leonarda da Vinci a zasvěcuje je do života na hradě i v podhradí, kde se řeší problémy, jež nejsou tak vzdálené od těch dnešních: lidi svírá strach z epidemie neznámé choroby, doléhají na ně vysoké daně a důsledky finančních podvodů a krachů bankovního systému. Vědění a pokrok svádí boj s pověrčivostí a tmářstvím, géniové mají hluboko do kapsy a šarlatáni si kapsu mastí. Lidé lžou, kradou, pletichaří, podvádějí, závidí, milují i nenávidí. Život se zběsile točí v ruletě štěstěny ovládané mamonem a mocí.

Velikost člověka není pouhým historickým románem ani čistokrevnou detektivkou. Knihu lze číst jako chytré divertimento na vážné téma. Leonardo došel k poznání, že skutečná velikost člověka se projeví v jeho schopnosti stále se učit a rozvíjet, a proto je třeba vážit si každého podle toho, jak se umí postavit ke svým chybám. A jediný způsob, jak poznat chybu, je měřit se se samotnou přírodou, neboť ta, na rozdíl od člověka, nikdy nelže.

Další informace

Autor

ISBN

Rok vydání

Překladatel

Pořadí vydání

Typ vazby

Počet stran

Originální název

Autor

Marco Malvaldi

Marco Malvaldi (1974) vystudoval chemii na univerzitě v Pise, kde posléze získal v témže oboru i doktorát. Na literární pole vkročil roku 2007 románem La briscola in cinque (Briscola v pěti), jímž zahájil mimořádně úspěšnou, dnes už osmidílnou sérii detektivních příběhů ze současnosti, jejichž protagonisty jsou čtyři postarší štamgasti, majitel a jediná zaměstnankyně jednoho malého denního baru na toskánské riviéře. Do minulosti, blízké i té vzdálenější, se vrátil například v románech Odore di chiuso (2011, Zatuchlina), kde se nedobrovolným vyšetřovatelem zločinů stává slavný literát a kuchař Pellegrino Artusi (1820–1911), autor první italské celonárodní kuchařské knihy, Buchi nella sabbia (2015, Díry v písku), v němž se přeneseme na jeviště pisánské opery v roce 1900, kde pár měsíců poté, co anarchista Gaetano Bresci zavraždil italského krále Umberta I., dávají poslední Pucciniho kus, politickými narážkami prošpikovanou Toscu, či nejnověji právě v renesanční Velikosti člověka (2018). Na Malvaldiho dílech, jež se v Itálii řadí mezi bestsellery, oceňuje nesmírně početná čtenářská základna zejména nenásilné propojení zločinu, vtipu, přesvědčivých postav a autenticky zachyceného prostředí.